Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
Prevádzkovateľ a predávajúci (ďalej len "predávajúci"): MAX GARDEN s.r.o., Hlavná 241, 930 21 Dunajský Klátov, Slovenská republika, IČO: 50283391, IČ DPH: SK2120259416.
Kontaktné údaje: tel. +421 905 441 147 (Orange – dostupné aj cez WhatsApp a Viber), e-mail: maxgarden.ds@gmail.com. Komunikácia so zákazníkmi prebieha taktiež prostredníctvom online chatu ChatLab na webovej stránke e-shopu.
Tieto obchodné podmienky (ďalej aj len "Obchodné podmienky") vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej pri nákupe tovaru prostredníctvom internetového obchodu www.maxgarden.sk (ďalej len "e-shop"). Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je kupujúcim spotrebiteľ (fyzická osoba nekonajúca v rámci svojej podnikateľskej činnosti), vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku (a ďalšími súvisiacimi predpismi). Ak je kupujúcim podnikateľský subjekt, vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
1. Definície
V týchto Obchodných podmienkach majú nasledujúce pojmy tento význam:
"E-shop" znamená internetovú stránku a aplikáciu dostupnú na internetovej adrese www.maxgarden.sk, ktorej hlavnou funkciou je zobrazenie ponuky tovaru, umožnenie jeho výberu a objednania kupujúcim.
"Spotrebiteľská zmluva" je kúpna zmluva, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane predávajúci (dodávateľ) a na druhej strane kupujúci – spotrebiteľ.
"Predávajúci" (dodávateľ) je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, ponúka alebo predáva výrobky, alebo poskytuje služby.
"Kupujúci – spotrebiteľ" (tiež len "spotrebiteľ") je fyzická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby pre svoju osobnú potrebu alebo pre potreby svojej domácnosti, a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti.
"Kupujúci – podnikateľ" je osoba (fyzická alebo právnická), ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej obchodnej, podnikateľskej alebo obdobnej činnosti.
"Uzatvorenie kúpnej zmluvy" – objednávka kupujúceho predstavuje návrh na uzavretie kúpnej zmluvy. K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza v momente doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s návrhom (objednávkou) kupujúceho, t.j. záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Od tohto momentu vznikajú medzi predávajúcim a kupujúcim vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy a týchto Obchodných podmienok. Tieto Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej cez e-shop.
"Nákupný košík" je časť e-shopu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií kupujúcim (užívateľom) v rámci procesu objednávania tovaru (napr. pridaním tovaru do košíka, zmenou množstva tovaru a pod.).
"Občiansky zákonník" je zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
"Prevádzkovateľ" znamená MAX GARDEN s.r.o., IČO: 50283391, Hlavná 241, 930 21 Dunajský Klátov (prevádzkovateľ internetového obchodu www.maxgarden.sk; v týchto Obchodných podmienkach totožný s pojmov predávajúci).
"Prístupové údaje" sú unikátne prihlasovacie meno (login) a heslo zvolené kupujúcim (užívateľom) pri registrácii do e-shopu.
"Registrácia" je elektronická registrácia užívateľa (kupujúceho) do databázy e-shopu vyplnením a odoslaním registračného formulára dostupného na webovej stránke e-shopu. Registráciou sa zriaďuje užívateľský účet kupujúceho.
"Užívateľ" je akákoľvek osoba (návštevník stránky), ktorá akýmkoľvek spôsobom používa e-shop (napr. prehliada si tovar, objednáva tovar a pod.).
"Užívateľský účet" je súčasť e-shopu, ktorá je pre konkrétneho registrovaného užívateľa zriadená po dokončení registrácie. Prístup do užívateľského účtu je chránený Prístupovými údajmi.
"Tovar" je akákoľvek hnuteľná vec (produkt) ponúkaná predávajúcim prostredníctvom e-shopu na predaj kupujúcemu.
2. Proces uzatvorenia zmluvy
2.1 Predávajúci prostredníctvom e-shopu ponúka kupujúcemu uzavretie kúpnej zmluvy na diaľku. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho je zobrazenie tovaru v rozhraní e-shopu spolu s funkciou "Objednávka s povinnosťou platby" (tlačidlo na odoslanie objednávky).
2.2 Kúpna zmluva je uzavretá záväzným odoslaním objednávky kupujúcim (kliknutím na tlačidlo "Objednávka s povinnosťou platby") a zároveň následným prijatím objednávky predávajúcim. Predávajúci obratom potvrdí prijatie objednávky kupujúceho e-mailovou správou na adresu zadanú kupujúcim.
2.3 Predávajúci môže v odôvodnených prípadoch po odoslaní objednávky kupujúcim dodatočne overiť alebo upresniť objednávku (napr. telefonicky alebo e-mailom), najmä ak ide o vyššiu hodnotu objednávky alebo neštandardné množstvo tovaru. Do doby potvrdenia (overenia) objednávky predávajúcim nie je predávajúci povinný objednaný tovar expedovať.
2.4 Predávajúci je oprávnený až do momentu odoslania tovaru kupujúcemu odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak má pre odstúpenie opodstatnený dôvod. O takomto odstúpení a dôvodoch bude kupujúci bezodkladne informovaný. Za odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje aj situácia, keď predávajúci oznámi kupujúcemu, že objednaný tovar nemôže dodať (napr. z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti) a navrhne mu ďalší postup (náhradné plnenie alebo zrušenie objednávky).
2.5 Kupujúci sa zaväzuje uvádzať v objednávke pravdivé a úplné údaje (najmä kontaktné údaje, dodaciu adresu a pod.). Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci bude považovať ním uvedené údaje za správne a aktuálne a nie je povinný ich overovať.
2.6 Predávajúci zašle kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy (potvrdenú objednávku) e-mailom bez zbytočného odkladu po prijatí objednávky.
3. Kúpna zmluva (predmet plnenia)
3.1 Uzavretím kúpnej zmluvy vzniká predávajúcemu povinnosť dodať kupujúcemu objednaný tovar v dohodnutom množstve, kvalite a cene, a kupujúcemu vzniká povinnosť tento tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu.
3.1.1 Kupujúci kupuje od predávajúceho tovar uvedený v objednávke za cenu zobrazenú v e-shope pri danom tovare v čase odoslania objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade technickej chyby v e-shope môže byť pri tovare zobrazená chybná cena – v takom prípade predávajúci nie je povinný dodať tovar za zjavne chybnú (nezvyčajnú) cenu. Predávajúci v takom prípade kontaktuje kupujúceho a oznámi mu správnu cenu; kupujúci má právo rozhodnúť sa, či tovar za správnu cenu prijme, a pokiaľ nie, kúpna zmluva sa od začiatku ruší.
3.1.2 Predávajúci si vyhradzuje právo vlastníctva k tovaru až do momentu úplného zaplatenia celej kúpnej ceny kupujúcim. Nebezpečenstvo škody na tovare (náhodné poškodenie, zničenie, strata tovaru) prechádza na kupujúceho momentom prevzatia tovaru od dopravcu alebo priamo od predávajúceho.
3.1.3 Spôsob balenia tovaru a voľba vhodného spôsobu doručenia prispôsobeného povahe tovaru je výhradne na rozhodnutí predávajúceho. Kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu poplatky za balenie a dodanie tovaru podľa sadzby uvedenej v objednávke (pred odoslaním objednávky sú všetky poplatky kupujúcemu zreteľne zobrazené).
3.1.4 Kupujúci si môže zvoliť spôsob platby kúpnej ceny z ponúkaných možností v rámci procesu objednávky (napr. platba na dobierku, online platba kartou, bankový prevod a pod.). Ak niektorý zo spôsobov platby zahŕňa dodatočný poplatok (napríklad poplatok za dobierku), výška takého poplatku je uvedená pri danom spôsobe platby a kupujúci je povinný tento poplatok uhradiť.
3.1.5 V prípade bezhotovostnej platby (prevodom na účet) je kupujúci povinný uviesť správny variabilný symbol platby (číslo objednávky alebo faktúry) na identifikáciu platby. Záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu je splnený momentom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
3.1.6 Predávajúci môže kupujúcemu poskytnúť zľavy z ceny tovaru. Zľavy nie je možné vzájomne kombinovať, pokiaľ to predávajúci výslovne neumožní alebo ak to nie je uvedené inak.
3.1.7 Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar kupujúcemu v primeranej lehote po uzavretí kúpnej zmluvy, obvykle v lehote uvedenej pri danom tovare v e-shope. Uvedené lehoty dodania sú orientačné. O odoslaní tovaru informuje predávajúci kupujúceho e-mailom. Spolu s tovarom alebo dodatočne elektronicky zašle predávajúci kupujúcemu aj daňový doklad (faktúru).
3.1.8 Ak je spolu s tovarom poskytnutý kupujúcemu aj dar (napríklad darček v rámci akcie), darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy (zrušeniu objednávky) zo strany kupujúceho, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý dar.
3.1.9 Ak je pri tovare v e-shope uvedené, že ide o použitý tovar alebo tovar s vadou, kupujúci kupuje takýto tovar v stave, v akom je, vrátane uvedenej vady. Na použitý tovar sa nevzťahuje štandardná záručná doba 24 mesiacov, ale záruka 12 mesiacov (pokiaľ zákon neustanovuje inak).
4. Užívateľský účet a registrácia
4.1 Kupujúci si môže pre uľahčenie nákupov zriadiť v e-shope svoj užívateľský účet registráciou (vyplnením registračného formulára). Prostredníctvom užívateľského účtu má kupujúci prístup k prehľadu svojich objednávok, môže spravovať svoje údaje, uložené adresy a pod.
4.2 Pri registrácii je kupujúci povinný uviesť správne a aktuálne údaje (rovnako tak pri každej zmene údajov v účte). Prístup do užívateľského účtu je zabezpečený prihlasovacím menom a heslom, ktoré si kupujúci zvolí. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o svojich prístupových údajoch a nesprístupniť ich tretím osobám.
4.3 Kupujúci nemá povinnosť sa registrovať; objednávku môže uskutočniť aj bez registrácie (ako hosť). Avšak v takom prípade je povinný pri každej novej objednávke vyplniť všetky požadované údaje potrebné na vybavenie objednávky.
4.4 Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet kupujúceho, a to najmä v prípade, ak kupujúci svoj účet viac než 1 rok nevyužíva, alebo ak kupujúci poruší svoje povinnosti (zmluvné alebo zákonné) voči predávajúcemu.
4.5 Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to hlavne s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho (prípadne nevyhnutnú údržbu softvéru tretích strán).
4.6 Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť tieto Obchodné podmienky. O zmene Obchodných podmienok bude kupujúci informovaný vhodným spôsobom (napríklad e-mailom alebo oznámením v rozhraní e-shopu). Ak kupujúci nesúhlasí so zmenou Obchodných podmienok, má právo ukončiť využívanie služieb e-shopu (zrušiť registráciu).
5. Informácie pre spotrebiteľa
5.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy (vrátiť tovar) bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Ak sa tovar dodáva po častiach, lehota 14 dní plynie odo dňa prevzatia poslednej časti dodávky. Podrobné podmienky uplatnenia práva na odstúpenie sú uvedené v článku 11 týchto Obchodných podmienok.
5.2 V prípade odstúpenia od zmluvy spotrebiteľom v zákonnej lehote 14 dní, predávajúci vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu zaplatenú za tovar vrátane nákladov na doručenie (poštovného) vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu bežnému spôsobu doručenia, a to do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení. Platbu vráti predávajúci rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri platbe za tovar, pokiaľ sa spolu nedohodnú inak.
5.3 Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu (napr. na adrese jeho prevádzkarne). Lehota sa považuje za dodržanú, ak je tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ, pokiaľ predávajúci neuviedol inak.
5.4 Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom inak, než je potrebné na zistenie funkčnosti a vlastností tovaru (t.j. inak, než by to bolo možné v kamennej predajni). V prípade poškodenia alebo nadmerného opotrebovania tovaru môže predávajúci uplatniť voči spotrebiteľovi nárok na náhradu zníženej hodnoty tovaru, resp. ju započítať proti vrátenej kúpnej cene.
5.5 Predávajúci vybavuje sťažnosti a podnety spotrebiteľov mimosúdnym spôsobom (t.j. bez zapojenia súdu). Spotrebiteľ môže v prípade nespokojnosti so službami predávajúceho zaslať sťažnosť alebo podnet na e-mailovú adresu predávajúceho maxgarden.ds@gmail.com. Predávajúci sa zaväzuje tieto podnety posúdiť a vybaviť v čo najkratšej možnej lehote. Tento postup nevylučuje ani neobmedzuje právo spotrebiteľa obrátiť sa so svojou sťažnosťou na orgány dozoru alebo podať návrh na alternatívne riešenie sporu podľa čl. 7 týchto podmienok.
6. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka)
6.1 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že predávaný tovar má požadovanú kvalitu, množstvo a úžitkové vlastnosti a že pri prevzatí nemá vady. To neplatí v prípade, ak je tovar predávaný so známymi vadami (napr. použitý tovar s vopred oznámenými nedostatkami).
6.2 V prípade, že tovar má vady, má kupujúci – spotrebiteľ právo na bezplatné a riadne odstránenie vady. Podľa povahy vady má spotrebiteľ pri uplatnení reklamácie najmä právo požadovať výmenu tovaru za nový (bezvadný) alebo výmenu vadnej súčasti (ak sa vada týka len súčasti tovaru), prípadne má právo od zmluvy odstúpiť (vrátiť tovar) – ak ide o neodstrániteľnú vadu brániacu riadnemu užívaniu tovaru.
6.3 Ak ide o odstrániteľnú vadu a spotrebiteľ nemôže pre opakované vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať, má právo na výmenu tovaru alebo jeho súčasti, alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
6.4 Práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) sa uplatňujú u predávajúceho. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu osobne v sídle alebo prevádzkarni predávajúceho alebo zaslaním tovaru na adresu predávajúceho. Za moment uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy predávajúci obdržal reklamovaný tovar od kupujúceho.
6.5 Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy ani nepožaduje výmenu tovaru alebo jeho súčasti, má právo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj v prípade, ak predávajúci nemôže zabezpečiť výmenu tovaru za bezvadný alebo vadu tovaru opraviť (odstrániť) alebo ak predávajúci nezjedná nápravu v primeranej dobe.
6.6 Právo na uplatnenie reklamácie zaniká, ak kupujúci pred prevzatím tovaru vedel o vade, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
6.7 Zodpovednosť predávajúceho za vady sa nevzťahuje na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, na veci predávané za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, ani na použitý tovar zodpovedajúci miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim.
6.8 Ak predávajúci poskytuje na tovar záruku (dobu trvania záruky uvádza pri tovare v e-shope alebo v záručnom liste), kupujúci môže uplatniť práva zo záruky v záručnej dobe. Na žiadosť spotrebiteľa vydá predávajúci písomný záručný list, ak to povaha tovaru umožňuje; namiesto záručného listu postačuje aj doklad o kúpe obsahujúci zákonom stanovené údaje.
6.9 Predávajúci vybaví reklamáciu (vrátane odstránenia vady) najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí 30 dní od uplatnenia reklamácie má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o neodstrániteľnú vadu (t.j. právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať výmenu tovaru za nový).
6.10 Lehota na vybavenie reklamácie sa predlžuje o dobu, počas ktorej predávajúci nedostal všetky podklady potrebné na vybavenie reklamácie (napr. nebol dodaný reklamovaný tovar alebo neboli dodané všetky požadované dokumenty). Predávajúci je povinný si vyžiadať doplnenie podkladov bez zbytočného odkladu.
6.11 Predávajúci po vybavení reklamácie vyzve kupujúceho na prevzatie opraveného alebo vymeneného tovaru (prípadne iného dohodnutého riešenia reklamácie).
6.12 Nárok na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady zaniká v prípade neodbornej inštalácie, neodborného uvedenia tovaru do prevádzky alebo iného neodborného zásahu do tovaru zo strany kupujúceho, ako aj v prípade používania tovaru v nevhodných podmienkach (ktoré nezodpovedajú parametrom uvedeným v dokumentácii k tovaru).
6.13 Upozornenie: Vizuálny stav živých rastlín (okrasných a úžitkových rastlín, sadeníc a pod.) pri dodaní nemusí byť dôvodom na reklamáciu, pokiaľ rastlina môže byť považovaná za životaschopnú. Najmä suché listy, zrezanie rastliny (spätný rez) či nižšie vývojové štádium rastliny nie sú sami osebe vadou, ak je rastlina zdravo zakorenená a schopná rastu po vysadení. V takom prípade má kupujúci – spotrebiteľ právo nepoškodenú rastlinu vrátiť v lehote 14 dní (odstúpiť od zmluvy podľa čl. 11), avšak nemá právo na reklamáciu ako vadného tovaru.
6.14 Predávajúci garantuje kvalitu a životaschopnosť rastlín v čase dodania. Nezodpovedá však za poškodenie alebo úhyn rastliny po dodaní, ak bol spôsobený nesprávnou výsadbou, ošetrovaním alebo zanedbaním starostlivosti zo strany kupujúceho.
6.15 V prípade, že si kupujúci objedná rastlinu v zimnom období (počas vegetačného pokoja) a táto rastlina na jar po vysadení nevyraší, posúdi predávajúci takýto prípad individuálne a bude sa snažiť pristupovať k nemu ústretovo v prospech zákazníka (napríklad poskytnutím náhradnej rastliny alebo iným riešením podľa dohody s kupujúcim).
7. Alternatívne riešenie sporov (ARS)
7.1 Ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Žiadosť o nápravu môže spotrebiteľ podať e-mailom na adresu maxgarden.ds@gmail.com. Ak predávajúci na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. (napríklad Slovenskej obchodnej inšpekcii, živnostenským cechom alebo združeniam zapísaným v zozname subjektov ARS).
7.2 Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie sporu využiť aj európsku online platformu riešenia sporov (RSO/ODR) dostupnú na webovej adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
7.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba nekonajúca v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti). Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy uzavretej na diaľku a sporov s hodnotou vyššou ako 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie konania, maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
8. Ochrana osobných údajov
8.1 Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúcich v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov. Predávajúci prijal primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie ochrany osobných údajov.
8.2 Podrobné informácie o zhromažďovaní, spracúvaní a ochrane osobných údajov kupujúcich sú uvedené v dokumente Zásady ochrany osobných údajov (privacy policy) zverejnenom na webovej stránke predávajúceho. Kupujúci je pred odoslaním objednávky oboznámený so spracovaním osobných údajov a má možnosť sa s podmienkami ochrany súkromia oboznámiť.
8.3 Prevádzka e-shopu je zabezpečená prostredníctvom platformy WEXBO, ktorá poskytuje nástroje na správu objednávok a rozosielanie newsletterov. E-shop používa aj cookies a analytické nástroje tretích strán (napríklad Google Analytics, Google Search Console, Facebook Pixel), ktoré zbierajú anonymné údaje o návštevníkoch za účelom analýzy návštevnosti a zlepšovania našich služieb a marketingu. Bližšie informácie o používaní týchto nástrojov a súvisiacom spracúvaní údajov nájdete v Zásadách ochrany osobných údajov.
9. Podmienky užívania e-shopu
9.1 Predávajúci udeľuje kupujúcemu (užívateľovi e-shopu) nevýhradné právo využívať webové rozhranie e-shopu na účely prehliadania ponuky tovaru, vytvárania objednávok a komunikácie s predávajúcim.
9.2 Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť technické riešenie alebo používateľské rozhranie e-shopu (napríklad aktualizovať softvér, vzhľad stránky a pod.), ako aj právo dočasne obmedziť fungovanie e-shopu z dôvodu údržby, opráv alebo aktualizácií.
9.3 Kupujúci nesmie pri používaní e-shopu porušovať právne predpisy Slovenskej republiky ani Európskej únie. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vkladať do objednávok alebo formulárov nepravdivé alebo zavádzajúce informácie a že nebude vykonávať žiadne činnosti, ktoré by mohli negatívne ovplyvniť prevádzku e-shopu.
9.4 Kupujúci zodpovedá za škodu, ktorú svojim protiprávnym konaním alebo porušením týchto Obchodných podmienok spôsobí predávajúcemu alebo tretím osobám. Predávajúci nenesie zodpovednosť za škody spôsobené kupujúcemu v dôsledku neodborného zaobchádzania s e-shopom, zneužitia prístupových údajov alebo iného konania na strane kupujúceho.
9.5 V prípade závažného porušenia týchto Obchodných podmienok, kúpnej zmluvy alebo platných právnych predpisov zo strany kupujúceho, je predávajúci oprávnený zrušiť užívateľský účet kupujúceho (ak si ho kupujúci zriadil) a odmietnuť mu ďalší prístup do e-shopu.
10. Vyhlásenia a zodpovednosť predávajúceho
10.1 Predávajúci vyhlasuje, že údaje o tovare uvedené v e-shope (vrátane dostupnosti, ceny a popisu tovaru) sú aktualizované s náležitou starostlivosťou a systémovo chránené pred neoprávnenými zásahmi. V prípade zjavnej technickej chyby pri uvedení ceny alebo dostupnosti tovaru v e-shope (pozri bod 3.1.1), predávajúci nenesie zodpovednosť za následky takéhoto omylu a nie je povinný dodať tovar za chybnú cenu.
10.2 Predávajúci upozorňuje, že fotografie tovaru v e-shope môžu mať len ilustračný charakter. Farebné odtiene alebo vzhľad tovaru na fotografii sa môžu líšiť od skutočnosti v dôsledku nastavenia obrazovky alebo zariadenia kupujúceho. Kupujúci je preto povinný oboznámiť sa s popisom tovaru a v prípade nejasností kontaktovať predávajúceho pred uskutočnením objednávky.
10.3 Kontaktné údaje predávajúceho pre komunikáciu s kupujúcimi sú uvedené v úvode týchto podmienok a tiež v sekcii Kontakt na webovej stránke e-shopu. Kupujúci môže predávajúceho kontaktovať poštou na adrese sídla alebo prevádzky spoločnosti, telefonicky na čísle +421 905 441 147 (dostupnom aj cez WhatsApp/Viber), e-mailom na maxgarden.ds@gmail.com, alebo prostredníctvom online chatu (ChatLab) na stránke e-shopu.
11. Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
11.1 Kupujúci – spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. V prípade zmluvy o poskytnutí služby plynie lehota od uzavretia zmluvy. Ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa § 3 zákona č. 102/2014 Z. z. (o predaji na diaľku), spotrebiteľovi prislúcha lehota na odstúpenie 14 dní; ak predávajúci tieto povinnosti nesplnil, lehota na odstúpenie je 12 mesiacov od uplynutia pôvodnej lehoty (14 dní).
11.2 Lehota na odstúpenie sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ odošle predávajúcemu oznámenie o odstúpení najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty (napríklad e-mailom alebo poštou). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý predávajúci poskytuje na svojej webovej stránke, nie je to však povinné – postačí akýkoľvek jednoznačný prejav vôle spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy.
11.3 Spotrebiteľ má právo v rámci 14-dňovej lehoty tovar rozbaliť a vyskúšať obdobným spôsobom, ako by to bolo možné v kamennom obchode, aby zistil povahu, vlastnosti a funkčnosť tovaru. Tovar však nesmie začať používať ani opotrebovať nad rámec uvedeného skúšania; v opačnom prípade zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru (pozri nižšie).
11.4 Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, je povinný najneskôr do 14 dní od odstúpenia zaslať tovar späť predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu (alebo ním poverenej osobe) na dohodnutom mieste. Náklady na vrátenie tovaru nesie spotrebiteľ, pokiaľ predávajúci neuviedol inak.
11.5 Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k spotrebiteľovi (poštovné), a to najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení. Predávajúci však nie je povinný vrátiť platby skôr, ako mu je doručený vrátený tovar (alebo ako spotrebiteľ nepreukáže odoslanie tovaru späť predávajúcemu).
11.6 Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri platbe za tovar (pokiaľ sa nedohodnú inak). V prípade, že spotrebiteľ zaplatil za tovar na dobierku, predávajúci vráti peniaze bankovým prevodom na účet určený spotrebiteľom (spotrebiteľ uvedie číslo účtu v oznámení o odstúpení alebo dodatočne na výzvu predávajúceho).
11.7 Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku manipulácie s tovarom inak, než bolo potrebné na zistenie jeho vlastností a funkčnosti (t.j. za nadmerné opotrebovanie alebo poškodenie tovaru je spotrebiteľ zodpovedný a predávajúci si môže uplatniť náhradu takto vzniknutej škody).
11.8 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy v prípadoch vymedzených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. (o predaji na diaľku). Ide najmä o nasledujúce zmluvy:
o poskytnutí služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby;
o predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu nezávisle od vôle predávajúceho (a ku ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie);
o predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa;
o predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze (napr. rýchlo sa kaziace potraviny, rezané kvety a pod.);
o predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. kozmetické a farmaceutické výrobky, potravinové doplnky a pod.);
o predaji tovaru, ktorý môže byť po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
o predaji alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť;
o vykonaní naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; (platí pre zmluvy o službách, pri ktorých spotrebiteľ výslovne požiadal o návštevu za účelom vykonania opravy alebo údržby – ak počas takejto návštevy dôjde k poskytnutiu iných služieb alebo dodaniu iného tovaru než náhradných dielov na údržbu či opravu, právo na odstúpenie pre také doplnkové služby/tovar ostáva zachované);
o predaji zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil;
o predaji periodickej tlače (novín, časopisov) s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom;
o poskytnutí ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprave tovaru, nájme automobilov, poskytnutí stravovacích služieb alebo poskytnutí služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, pri ktorých sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote;
o poskytnutí elektronického obsahu (napr. digitálny obsah, software) nedodávaného na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol poučený, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
11.9 V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zmluva sa od začiatku zrušuje. Zmluvné strany sú povinné vrátiť si vzájomne poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar predávajúcemu a predávajúci je povinný vrátiť zaplatenú cenu (prípadne alikvotnú časť ceny, ak bolo plnenie čiastočné) za rovnakých podmienok, ako sú uvedené vyššie.
11.10 Ak spotrebiteľ vráti tovar, ktorý je poškodený, opotrebovaný nad rámec bežného odskúšania alebo neúplný, zodpovedá predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru a náklady vynaložené na uvedenie tovaru do pôvodného stavu. Predávajúci je v takom prípade oprávnený započítať si primeranú náhradu škody (hodnotu opotrebovania či opravy tovaru) voči sume, ktorá má byť spotrebiteľovi vrátená.
11.11 Tovar musí spotrebiteľ vrátiť predávajúcemu (neposielať na dobierku) na adresu prevádzky predávajúceho:
MAX GARDEN s.r.o. – prevádzka
Hlavná 241, 930 21 Dunajský Klátov, Slovenská republika
Tel.: +421 905 441 147, E-mail: maxgarden.ds@gmail.com
11.12 V prípade odstúpenia od zmluvy e-mailom alebo prostredníctvom online formulára, potvrdí predávajúci spotrebiteľovi bezodkladne prijatie oznámenia o odstúpení (e-mailovou odpoveďou).
11.13 Storno objednávky pred odoslaním tovaru: Kupujúci má právo zrušiť (stornovať) objednávku bez poplatku až do momentu expedície tovaru (odovzdania tovaru dopravcovi). Zrušenie objednávky môže kupujúci uskutočniť telefonicky alebo e-mailom na vyššie uvedených kontaktoch predávajúceho. Pri zrušení (storne) objednávky je vhodné uviesť číslo objednávky alebo iné údaje pre identifikáciu objednávky. V prípade stornovania objednávky predávajúci neúčtuje žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. Ak bola kúpna cena už uhradená, predávajúci vráti kupujúcemu zaplatenú sumu do 7 pracovných dní od zrušenia objednávky (bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodnú inak).
11.14 Nedostupnosť tovaru: Ak predávajúci nemôže dodať tovar kupujúcemu z dôvodu, že tovar nie je dostupný (napríklad z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti u dodávateľa alebo vyššej moci) alebo ak sa významne zmenila cena tovaru, predávajúci o tom bezodkladne informuje kupujúceho. Predávajúci môže kupujúcemu navrhnúť dodanie náhradného tovaru (s obdobnými vlastnosťami a cenou) alebo zrušenie objednávky (odstúpenie od zmluvy). Kupujúci má v takom prípade právo odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku) okamžite po obdržaní informácie od predávajúceho. V prípade, že kupujúci už zaplatil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci mu prijatú platbu vráti do 14 dní od zrušenia objednávky, a to bankovým prevodom na účet kupujúceho (pokiaľ sa spolu nedohodnú na inom spôsobe vrátenia platby). Ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení ani kupujúci v primeranej dobe nevyužije právo odstúpiť od zmluvy, predávajúci má právo jednostranne odstúpiť od kúpnej zmluvy. V takom prípade je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu zaplatenú cenu (alebo preddavok) do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.
12. Záverečné ustanovenia
12.1 Na právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú výslovne upravené týmito Obchodnými podmienkami (prípadne reklamačným poriadkom), sa vzťahujú príslušné ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky, najmä Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode (v platnom znení) a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku.
12.2 Orgánom dozoru nad dodržiavaním povinností predávajúceho vo vzťahu ku spotrebiteľom je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Kupujúci (spotrebiteľ) sa môže v prípade nespokojnosti obrátiť so svojím podnetom aj na miestne príslušný inšpektorát SOI.
Slovenská obchodná inšpekcia – Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
(pre územný obvod Trnavského kraja)
Trhová 2, 917 01 Trnava 1, Slovenská republika
Odbor výkonu dozoru
Tel.: 033/5512 689, 033/5512 690, Fax: 033/5512 656
Web: www.soi.sk, Elektronické podanie podnetu: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
12.3 Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy (odoslaním objednávky a jej potvrdením predávajúcim).
13. Rozhodné právo
13.1 Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim (ako aj tieto Obchodné podmienky a kúpna zmluva) sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Aplikácia ustanovení medzinárodného práva súkromného alebo Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru je vylúčená.
14. Platnosť a účinnosť podmienok
14.1 Tieto Obchodné podmienky sú platné a účinné od 10. júla 2025 a v plnom rozsahu nahrádzajú predchádzajúce obchodné podmienky predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto Obchodné podmienky meniť a aktualizovať; nové znenie Obchodných podmienok zverejní na svojej internetovej stránke vždy s uvedením dátumu účinnosti.